Nyhetsbrev februari 2022

Nyhetsbrev från Sotenäs Naturskyddsförening

Hej naturvänner!

Våren ger sig till känna – ljuset kommer och fåglarna prövar rösten! Visst är det skönt! Här kommer information om några aktiviteter från din Naturskyddskrets:

Söndagen den 27 februari är åter en ”Sunday for Future” som Bohusläns Skognätverk planerar sista söndagen varje månad. Ann-Sofi Söderling och Lena Sörensson tar oss med på en vandring i bokskogen Anneröd-Hogsäm, se bifogad inbjudan!

6 mars kl 15 talar Emma Norén, ordförande i miljömålsberedningen, om ”Människan och havet” i Faltins Magasin i Bovallstrand. Det är en del av festivalen ”Bottnafjorden Glöder” och föregås av jazzkafé.

24 mars kl 18. Årsmöte. Föredrag om ”Bin och Mångfald” av Ann-Charlotte Berntsson från Nordens Ark. Mötet inleds med föredraget, även icke-medlemmar är välkomna. Anmälan behövs, se bifogade kallelse. Lokal: Bovallstrands Församlingshem.

Lördag 6 och söndag 7 augusti Liekurser kl 10 – 16- Anmälan behövs! Kursavgift 350 kr/person. Välj dag om det är viktigt, lördag eller söndag. Material finns att låna och att köpa. Ta med lunch! Detaljer kommer vid antagningen. Anmälan och frågor till Ann-Sofi Söderling ann-sofi.soderling@telia.com.  Liekurserna anordnas i samverkan med Naturskyddsföreningen i Tanum.

Naturskyddsförenigen i Sotenäs har fått en generös gåva av Björn Holmgren. – fantastiskt vackra kåsor och skedar, snidade av hans far. De kommer att finnas till försäljning på årsmötet. Behållningen går till föreningens verksamheter.

Fler aktiviteter kommer under våren!

Kallelse årsmöte 2022.pdf

skogsvandring 27 feb-22