Konsten att odla som skogen

Föredrag på torsdag 16 jan.

Varför växer ogräs så mycket bättre än morötter? Och hur hänger det ihop med att naturen vill skapa skog nästan överallt?
Välkommen på ett föredrag med Philipp Weiss som berättar vad vi kan lära oss av naturens sätt att odla skog för att producera bättre mat med mindre arbete, samtidigt som vi gör en aktiv insats för både klimatet och den biologiska mångfalden.

Philipp Weiss är utbildad civilingen jör och diplomerad permakulturde- signer. Han bor med sin familj i Stjärnsund i södra Dalarna där han började anlägga sin första egna skogsträdgård år 2007. Idag täcker odlingarna över 2 hektar på fyra olika platser och omfattar över 300 arter av träd, buskar och örter med ätliga delar. Philipp är huvudförfat- tare till ”Skogsträdgården: odla ätbart överallt” som blev utsedd till Årets Trädgårdsbok 2018. Han do- kumenterar sina erfarenheter på Skogsträdgårdsbloggen och driver vid sidan om sin undervisningsverksamhet även en plantskola för skogsträdgårdsväxter. skogsträdgården.stjärnsund.nu

16 januari Gerlesborgsskolan kl 19
Restaurangen är öppen från kl 18 samt efter föredraget.

Hitta dit: https://kartor.eniro.se/?index=yp&id=14936663