Detta är den lokala Naturskyddsföreningens hemsida, som vi är stolta att ha startat.

Som ni säkert känner till fanns en lokal Naturskyddsförening för Sotenäs på 90-talet. De gjorde ett fantastiskt bra jobb. Intresset var tidvis mycket stort. Nu har det varit en paus några år. Vi var många som återstartade i januari i år och styrelsen har jobbat med att hitta former för sitt arbete. Området är lite större denna gången med Sotenäs och Bottna samt medlemmar i andra angränsande delar. Nu händer en del:

• 14 dec har vi ett bord på Jul-ekomarknaden på KKV-b i Bottna kl 11-15. Vår ordf står där – kom gärna och språka.
  • 18 feb Ett föredrag om miljögifter 18:30-19:30 och då har vi fika efteråt för att diskutera vad föreningen skall ägna sig åt.
  • 3 mars Årsmöte lokal meddelas senare tid: 18:30. Verksamhetsberättelse, budget etc program och dagordning kommer att skickas ut.
    Allt är med fri entré. Varmt välkomna till våra möten.

Om du vill bli medlem, så anmäl på Naturskyddsforeningen.se. Skriv in Sotenäs som lokalföreningen.